Pytania pacjentów

ŻYLAKI

Żylaki są chorobowo zmienionymi żyłami, w których krew zalega lub płynie w niewłaściwym kierunku. Innymi słowy, jest to krew, która zalega w chorobowym obszarze krązenia. Podstawową funkcją żył jest odprowadzanie krwi do serca. Większe żyły posiadają zastawki, które kierują prąd krwi we właściwą stronę i zapobiegają jej cofaniu się. W sytuacji, gdy jedna lub kilka zastawek ulega uszkodzeniu, krew gromadzi się w żyle pod zwiększonym ciśnieniem, doprowadzając do jej nadmiernego poszerzenia, wydłużenia i poskręcania. Zastój krwi powoduje, ból, uczucie zmęczenia nóg, obrzęki. Czasem pojawia sie uczucie pieczenia, swędzenia, bolesnych kurczów mięśni i ciężkości nóg. Żylaki są schorzeniem naczyniowym wymagającym leczenia ze wskazań medycznych.

WYSTĘPOWANIE

U kobiet  częściej niż u mężczyzn występują żylaki, Kobiety mają szczególną predyspozycję do tworzenia się żył siatkowatych, często pokrywających skórę całych nóg. W wiekszości przypadków niewinnie wyglądające zmiany, często dają najbardziej nasilone objawy subiektywne. . Leczenie za pomocą prawidłowej skleroterapii daje ustąpienie objawów w większości przypadków.

U mężczyzn, patofizjologia jest podobna, ale zamiast żył siatkowatych w większości przypadków mamy do czynienia z niewydolnością krótkich bocznic żylnych i głownych pni żył powierzchownych.. U mężczyzn leczenie tych zmian jest nieco inne niż u kobiet.

OPERACJA „KLASYCZNA” CZY NIE ?

Usunięcie niewydolnej żyły często nie jest procedurą jednorazową, ponieważ nowe żylaki mogą się pojawić w wielu nowych miejscach po operacji. Ponowny zabieg operacyjny nie jest akceptowany przez wielu pacjentów.

POWIKŁANIA

Jak w każdej medycznej procedurze, tak samo i w tej możliwe są powikłania. Rzadko zdarzają się reakcje alergiczne na podany środek. W wiekszości przypadków dotyczą leczenia większych żylaków, gdzie podaje się większą ilość bardziej stężonego środka sklerotyzującego.

ZALETY METODY:

· Kompleksowe leczenie bez potrzeby operacji i pobytu w szpitalu

· Brak blizn po cięciach chirurgicznych

· Możliwość natychmiastowego powrotu do pracy

· Dobry efekt kosmetyczny

· Bezbolesność metody